Skip to content

Ιόνια Οδός: 28/6 η πλήρης διάνοιξη της Σήραγγας Κλόκοβας

16/06/2016

Ιόνια Οδός: Θέμα ημερών η πλήρης διάνοιξη της Σήραγγας Κλόκοβας

Ιόνια Οδός: Θέμα ημερών η πλήρης διάνοιξη της Σήραγγας Κλόκοβας

Με μόλις 14 μήνες εργασίες και με εντυπωσιακούς ρυθμούς (καθόλου συνηθισμένους στη χώρα) σχεδόν ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της Σήραγγας Κλόκοβας, στον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού.

Το έργο της διάνοιξης ξεκίνησε πέρυσι τον Μάιο και ομολογουμένως ούτε οι πιο αισιόδοξοι δεν περίμεναν ότι θα φτάσουμε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα στην ολοκλήρωση.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες η πανηγυρική διάνοιξη της Σήραγγας θα γίνει στις 28 ή τις 29 Ιουνίου παρούσια πολιτικών, δημοσιογράφων και φυσικά στελεχών της εταιρείας και του Υπουργείου Υποδομών.

Η μήκους 2.884 μέτρων Σήραγγα αποτελεί ένα μεγάλο όνειρο για την Ιόνια Οδό καθώς αρχικά είχε αποφασιστεί η διέλευση από τον ορεινό όγκο της «Παλιοβούνας» ή Κλόκοβας περιμετρικά, διατηρώντας τη σημερινή χάραξη.

Το ενδεχόμενο αυτό ευτυχώς απετράπη και μάλιστα αξίζει να σημειώσουμε πως το γεγονός πως έχουμε τελικά τη Σήραγγα Κλόκοβας οφείλεται κατά μεγάλο ποσοστό στην προσφυγή στο ΣτΕ το 2009 του Ναυτικού Ομίλου Μεσολογγίου και πολιτών κατά της περιμετρικής χάραξης της Κλόκοβας.

Είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που μία προσφυγή στο ΣτΕ όχι μόνο δεν έφερε προβλήματα στο έργο αλλά κυριολεκτικά το ευεργέτησε, μαζί και τους οδηγούς αλλά και την κατασκευάστρια εταιρεία, καθώς η κατασκευή της Σήραγγας έφερε επιβάρυνση του κόστους κατά 100εκ.ευρώ.

Αυτό γιατί στις αρχικές μελέτες όπως αναφέραμε και πιο πάνω δεν είχε συμπεριληφθεί η κατασκευή Σήραγγας.

Η Σήραγγα Κλόκοβας, με την ολοκλήρωση και λειτουργία της θα είναι μία από τις 10 μεγαλύτερες οδικές Σήραγγες στην Ελλάδα, η 2η μεγαλύτερη στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (πίσω από τη Σήραγγα Παναγοπούλας) και η μεγαλύτερη στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας.

Να σημειώσουμε πως με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών θα δοθούν 55εκ.ευρώ, στα πλαίσια της συμφωνίας του 2013, συνεχίζοντας την απρόσκοπτη ροή χρηματοδότησης. Ο Υπουργός Υποδομών από το βήμα Συνεδρίου στην Πάτρα, όπου παραβρέθηκε το ypodomes.com ανέφερε πως τον Μάρτιο θα έχουμε την παράδοση της λειτουργικής Ιόνιας Οδού.

Νίκος Καραγιάννης-  ypodomes.com


Πολυμέσα,δες το  video του  Nafpaktianews.gr

Ιστορικό με τις φάσεις κατασκευής της Ιονίας οδού

 


Ιόνια Οδός: Ο Αυτοκινητόδρομος με τις 4 Σήραγγες και τις 13 Γέφυρες

Ιόνια Οδός: Ο Αυτοκινητόδρομος με τις 4 Σήραγγες και τις 13 Γέφυρες

Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία ένα μεγάλο τμήμα της Ιόνιας Οδού, το οποίο θα αποτελέσει ανάσα για την Ήπειρο και την Αιτωλοακαρνανία.

Πρόκειται για το τμήμα από τον Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία, το οποίο θα παρακάμπτει και την Αμφιλοχία.

Ο δεύτερος χρονικός ορίζοντας τοποθετείται προς το τέλος του έτους και θα φέρει πλέον την Ιόνια κυριολεκτικά στην Ήπειρο, καθώς στην κυκλοφορία θα δοθεί το τμήμα από την Άρτα μέχρι τα Γιάννινα!

Σε έντεκα μήνες από τώρα, τον Μάρτιο του 2017, το σύνολο του κάθετου δυτικού άξονα, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και να πάρει τη δική του θέση στο αναπτυξιακό γίγνεσθαι της περιοχής.

Στο μήκος της Ιόνιας Οδού, κατασκευάζονται τέσσερις σήραγγες και πρόκειται για τις ακόλουθες:

– Σήραγγα Μακύνειας μήκους 542 μ στη Χ.Θ. 4+000

– Σήραγγα Κλόκοβας μήκους 2950 μ στη Χ.Θ. 6+380

– Σήραγγα Καλυδώνας μήκους 1200 μ στη Χ.Θ. 24+020

– Σήραγγα Αμπελιάς μήκους 900 μ στη Χ.Θ. 192+000

Δεκατρείς γέφυρες δεν είναι λίγες…

Ξεχωρίζουν η γέφυρα στον Εύηνο, η γέφυρα στο Μενίδι, με μήκος άνω του μισού χιλιομέτρου, η περίφημη γέφυρα στην Κλεισούρα, που στις μελέτες της Ιόνιας Οδού ονομάζεται «Τσαγκαρόπουλου» και η γέφυρα Κρυφοβού.

Τα διόδια της Ιόνιας
Από τα Ιωάννινα μέχρι το Αντίρριο θα λειτουργήσουν τέσσερις σταθμοί διοδίων, το κόστος των οποίων προς το παρόν, είναι άγνωστο.

Δύο από τους τέσσερις θα βρίσκονται στην γεωγραφική ενότητα της Ηπείρου και οι υπόλοιποι στην Αιτωλοακαρνανία.

Σταθμοί διοδίων θα λειτουργούν στο Τέροβο, στο Κομπότι, στο Αγγελόκαστρο και στην Κλόκοβα.

Πέραν αυτών όμως θα λειτουργήσουν και δέκα πλευρικοί σταθμοί διοδίων.

Κατασκευάζονται –διπλοί- στην Γαβρολίμνη, στον Ανισόπεδο Κόμβο Μεσολογγίου, στον Κουβαρά, στον Ανισόπεδο Κόμβο Άρτας, στον Ανισόπεδο Κόμβο Γοργόμυλου.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στην Ιόνια θα λειτουργήσουν πέντε σταθμοί εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών. Οι θέσεις που έχουν οριστεί είναι στον Ανισόπεδο Κόμβο Ευηνοχωρίου, στην Αμβρακία, στην Αμφιλοχία, στη Φιλιππιάδα και στο Επισκοπικό.

Πηγή: patratora.gr

Advertisements

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

ΕΥΠΑΛΙΟ καθ΄οδόν

ΕΥΠΑΛΙΟ ΔΩΡΙΔΑΣ, Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Search Blogs

Just another WordPress.com weblog

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

Αρέσει σε %d bloggers: